Dator krångel!

Igår vart det inget inlägg för mitt internet strejkade genom att gå långsammare än ett modem.

Så får skriva för både igår och idag på en gång istället...

Igår skulle ja in till arbetsförmedlingen och skriva in mig var min plan. På väg dit ringde min telefon, det var från Dahl Medical där jah sökt jobb som fältsäljare, hon sa att ja var välkommen på intervju på tisdag om jag fortfarande var intresserad av jobbet. Och det är ju klart jag är det, måste ju ha ett jobb ju. Och det bästa var ju att dom stog för nödvändiga saker så som Mobil och Bil.=) snacka schysst med firma bil=) Så tisdag kl 10 ska ja va i saltsjö-boo på arbetsintervju. Så då tänkte ja att det var ju bra när ja skriver in mig på arbetsförmedlingen att kunna säga att ja sökt lite jobb och ska på intervju på tisdag. Men när jag kommer in till stan och har parkerat så har arbetsförmedlingen stängt! dom hade stängt 11.30 istället för sin vanliga tid. Så då ringde jag Graciela och kollade var hon var för hon hade sagt att hon och Sonja skulle in till stan. Jodå dom var vid station så då bestämde vi att vi skulle gå och äta lunch tillsammans. Så vi möttes vid Cupido, där var det tok mycket folk och inga lediga platser. Då funderade vi på var vi kunde äta istället och eftersom Sonja är så kinkig med vad hon kan blanda med vad och vad hon inte kan äta alls så blev det bestämt att vi skulle äta på Dragon Palace. Väl där så var det kö och massa folk. Vi fick reda på att det var fullt men att vi fick vänta om vi ville.. vi stog och funderade ett tag sen bestämde vi oss för att hitta nått annat. Men efterson att Sonja inte äter bröd så fanns det inte mycket att välja på för hon äter ju då inte pizza heller... så vi bestämde oss för att kolla läget på Cupido igen och den här gången var det mycket mindre med folk. Så vi köpte varsin buffe och satte oss och åt. Mycket gott var det. När vi var klara bestämde vi att vi skulle gå åt olika håll och sedan mötas upp när parkeringsbiljetten gick ut. Så jag och Johan gick åt ett håll och Graciela och Sonja åt ett annat. Sen möttes vi vid bilen och åkte ut till Ikea efter att Graciela sagt att dom bara skulle gå en snabbsväng där för att Sonja aldrig varit på Ikea trotts att dom har typ 5 i Madrid el nått.. Johan ville inte gå på ikea så han släpte av oss och åkte och hälsade på sin pappa på hans jobb istället.
Väl inne på ikea så gick det inte alls fort. Sonja fastnade vid allt möjligt. Sen är det ju så att går man på ikea så kollar man ju alltid på massa grejer.

Har nu bestämt att när jag får råd ska jag köpa ny säng, en byrå till hallen att ha vantar och diverse i, Vitrinskåp el Vitrindörrar till min bokhylla och köksbord och stolar.
Men som sagt det får bli när jag får råd. köpte iaf lite tyg att sy en duk av till köksbordet.

barmodell





Sen efter ikea så skjutsade jag hem Graciela och Sonja, så var jag, pappa och Johan ute och kollade efter en baklucka till golf som pappa visste att han hade liggandes någonstans. Men utan att hitta någon, istället hittade vi en frontspoiler till golf 3a som låg där och som vi ska kolla på när det töar om det är nått att ha så vi kan byta mot den som sitter på vita golfen. sen åkte vi hem och hämtade Asus och åkte hem till Johans mamma och hälsade på lite. Asus älskar att åka dit så han får leka med Benji. Dom springer runt som galningar och jagar varanndra och brottas.=) Så när vi kom dit lånade jag Kristinas symaskin och sydde min duk medans Johan kom på att han skulle fixa hennes dator.

Sen åkte vi hem och Marcus följde med så att dom kunde flytta över musik till Kristinas dator från Johans. Så kom Marcus kompis Börje och så satt dom och spelade NFS Undercover. Då gav ja upp och gick och la mig i sängen och kollade på tv innan ja somnade.

Vaknade imorse av att hem telefonen ringde, orkade inte gå och svara. Tänkte att vill nån mig nått ringer dom på mobilen, så jag låg och kollade på den eftersom jag har ljudlöst på när jag sover. Men nej det var inte min mobil som började ringa det var Johans med sin normala höga ringsignal som hade kunnat väcka döda. Så han svarar och utan hänsyn för andra (mig) så ligger han kvar i sängen och pratar. Och mitt humör var genast på topp... Jag som har så svårt att somna om om jag blivit väckt. Så jag gav upp och klev upp och satte mig vid datorn, och fortfarande så fungerade internet i en snigels hastighet. Satt iaf och försökte kolla lite men gav upp efter nån timme. La mig i sängen igen och kollade på NCIS som Johan slagit igång på mitt PS3. Låg där och tittade ett tag sen vart jag rastlös och bestämde att ja skulle äta nått. Sagt och gjort jag kokade lite ägg. Sen kom jag på att jag skulle börja måla panelen i köket som vi pratat om ett tag. Så maskerade lite och började måla. Det blir riktigt snyggt. Efter att ha målat ett lager så måste det torka i 6timmar innan man kan måla igen. Så då gick ja och la mig i sängen igen och kollade på mer NCIS. Sen vart jag hungrig igen så denna gång vart det nudlar. Nu sitter jag vid datorn igen och kan inte påstå att det går fort men men va gör man då.

bilder på panelen kommer när det är klart.

nej nu får det räcka för idag.





 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0