God morgon, ...

God morgon, nu var det ett tag sen jag skrev igen och självklart har det hänt en hel del..

Kan ju börja med att jag fyllt år och blivit "tok" gammal om man frågar Liza. Jag fyllde 23 för övrigt...=)
Så den helgen började med att lördag så hade jag inflyttningsfest här i lägenheten och det kom väl lite folk iaf.
11 st vart vi totalt. Det var Jag, LIza, Johan, Marcus, Tim, Vincent, Iya, Toni, Finkel, Putte och Micke.
Jag hade ordnat med mat så det blev kotletter som vi grillade och Hemgjorda Potatis klyftor med havssalt, olivolja och timjan. Och sallad till det. Sen sjöng vi lite singstar=) och drack lite alkohol=) sen var det dags för efterrätt och det blev ju inte helt oväntat GLASS, maränger, banan, grädde och chokladsås. Den verkade uppskattad iaf.=)  Sen fick jag presenter från mina kära V-tuna bor, och några nu mera Väsby bor.=) En stor fleecefilt med playboy kaniner på och en kudde i form av playboy kanin=)  Tack snälla ni=)  Sen på kvällen började folk åka hem. Micke och Putte åkte först med sina hojar. Så då började Jag, Liza, Marcus, Tim, Finkel och Toni och spela "Jag har aldrig" och då kom det ju fram en del kul info och man drack lite men jag och Liza vart lite trötta så vi låg i min säng och halvsov under min nya filt och med nya kudden=) Mysigt=)  sen åkte Finkel, Iya och Toni hem så var det bara vi kvar och då gav vi upp och sov i stället. (med lite klagomål från Tim som tyckte det var för tidigt. Vilket det kanske var men vi hade ju en hel dag framför oss imorgon) Så dagen efter vaknade jag vid 10 och gick och ropade efter min katt då kommer Vincent och Tim gåendes runt hörnet. Dom kommer in och väcker folket. Sen börjar städandet. Marcus tar disken, Liza badrummet, jag fixar tårtor och resten slappar. Sen tar Tim över disken, Vincent åker på att torka, Johan anfaller dammsugaren, Tim plockar lite och Liza med samtidigt som hon tar sig an jobbet som städchef. Timme senare så var städningen klar då satte sig alla och drack kaffe och red bull=) Sen vart det lugnt ett par timmar innan det började komma folk igen, Först kom Jea, Hoak, Willy och lilla Wiggo låg och sov i bilen. Sen kom Pappa och Graciela sen kom Mamma, Danne, Annie, Stefan och Oliver. Dom hade med sig mammas furu hörnskåp som jag ville ha och ha i mitt kök nu när mamma ändå inte använde det och det stog hos Danne och samlade damm... Sen fick Jag en liten skruvdragare från Bosch av johan som jag önskat mig, Av Liza fick jag en klänning som vi kollat på inne på Gina, Av mamma och dom fick jag 1000kr och 2 trisslotter, Av Jea och dom ett halsband med en ROSA blomma och rosa sten på. Av pappa och Gra kommer jag få bra och ha verktyg och ett startkit för trädgården=) Så fikade vi och käkade tårta och pratade lite skit. Sen började folk dra sig hemåt och vi som varit här hela dagen bestämde att vi skulle åka in till max och käka lite senare. Lade mig lite i sängen och vilade och höll på att somna helt. Sen va vi in till gränby en sväng och inhandlade lite grejer, Ett par korta svarta shorts, 2par svarta tunna leggings, 1par vita tunna leggings och en Vit tjocktröja. Sen vart det Max=) Sen var det bara att åka och jobba dagen efter.



Onsdag var jag hemma sjuk, Men blev förbannat rastlös så åkte in en sväng till stan och gick på Plantagen, Draget, Expert och Ikea, På Ikea bytte jag mitt bord som varit för litet för min soffa annars vart det inte nått spec. och på Expert skaffade jag ett Boxer abonemang så nu har jag Tv igen. Torsdag blev en tvättdag för jag har inte tvättat sen jag flyttade hit då jag inte har någon tvättmaskin. Så jag åkte till Alunda och tvättade min tvätt...

Fredag vart en jävla Skit dag!
Började med att jag sovit dåligt och massa förlite, Funderade på att stanna hemma då jag inte var riktigt frisk idag heller, Men jag är ju lite av en arbetsnarkoman som inte kan stanna hemma hur som helst för då får andra problem. Så åkte och jobbade, Kom 10min försent som vanligt men d gör inget hinner ändå. Ska backa till och lasta och blir då glad när dom säger att bilen redan är lastad. Skönt tänker jag då kommer jag iväg tidigt till färjan men när jag ska backa till vid rampen för att handlasta min skopglass jag ska ha med mig så kommer Jannes hund springande och trots att Janne sagt att hunden flyttar på sig så vågar jag inte chansa, så jag bromsar, lägger ur växeln, drar åt parkeringsbromsen och sak kliva ur. När jag släpper kopplingen hoppar bilen till och får motorstopp. Jaha tänker jag ja har väl glömt att lägga ur välxeln ändå då. Startar igen och ruckar på växelspaken då är den som i ett växelläge och går inte att få ur. Flera försöker men med samma resultat, nämligen att den sitter fast. Går till Tomas och säger att min bil är trasig. Då börjar han prata om att fälla hytten och grejer, men vi kommer fram till att vi åker till verkstaden och frågar om dom kan fixa det. Kommer till verkstaden som ser väldigt stängd ut, men så ser vi att det lyser så vi går in och gubben säger att dom ska kolla på det de första dom gör när dom börjar kl 7. Jaha då var det kört att ta den bilen, hur gör vi då? Jo vi tar Cyk:en istället. Så tycker Tomas att vi ska börja flytta över burarna från JDF:en till CYK:en men jag får han att ge upp den ideén. Så då backar jag till och får Tim och Stim att lasta på nya burar istället går som mycket fortare. Så ska skopglassen lastas och det är 48kolli så tänkte att eftersom jag inte har några extra fack på den här som jag har på JDF:en så får skopglassen hamna mellan burar och bakdörrar. Så det lastas och jag tror att nu har det ju löst sig, men nej all glass får inte plats där bak så då är det dags att skapa plats i burarna. Sen ska vi ha i 5kart bröd med och dom tar skaplig plats. Men till slut är allt i bilen iaf. Åker iväg lite lätt super stressad och kommer på E4an där jag börjar fundera över Våffelstrutar om jag fick alla ja skulle ha. Kommer ihåg att jag lastat 3st så börjar kolla i mina papper där det står att jag ska ha 6st vem fan är det som antingen inte kan läsa eller alt inte räkna. Ringer Tim men han svarar som vanligt INTE! Va fan ska han med telefon till?! Ringer Patrik som säger att hade det varit nått annat så hade ja kunnat strunta i det men det här måste jag vända för. Så vid nästa avfart blir det till att vända. Tillbaka på lagret så har nog patrik sagt att jag inte fått allt för då kommer Stim som ett skott och kollar vad jag har och inte har och hämtar det som behövs. Så bar det av igen ca 30min efter planerad avgång. Inte så farligt ändå med tanke på allt strul så tänkte jag att då hinner jag ju med 9.00 färjan iaf om jag ligger på hela vägen. så det blir 90-100 (det som är bra med CYK:en, den går i 100) hela vägen ut till Rimbo, Inser där att klockan börjar bli lite mycket och det får bli samma fart på vägen vidare till Norrtälje genom finsta. Men så hamnar jag bakom en handikapsbuss som skulle ligga typ 50 hela vägen och inte kunde jag köra om heller... SUCK...
Väl ute på motorvägen var kl typ 8.35 så då var det plattan i mattan som gällde igen. 8.46 svänger jag in på furusundsvägen och för alla som kört där så vet ni att den är ganska smal och väldigt krokig. men jag tänker att det här är lugnt ligger jag fullt nu så kommer jag ner på 12-13min. Så det gick nästan aldrig under 70km. halvvägs ner kommer jag ikapp en Björkmans Transport och undrar varför i helvete han ligger så sakta. Visar sig att det inte alls är hans fel utan en idiot med pickup och släpvagn med en minigrävare på. Som den yrkeschaufför man ändå är så tycker man då att han som inte kan köra så fort kan gå åt sidan och släppa oss två som kan köra mycket fortare. spec som vi verkligen typ ligger i hans släpkärra och kör men NEJ varför då. Bättre att vi alla missar färja. Vilket jävla Block Mongo! väl nere i hamnen så har vi missat färjan med typ 1-2 min. Då kokade jag kan ja säga. då var det bara att vänta 30min istället. Men både jag och björkmans gjorde så att vi gjorde en rundballe och drog upp till Bilisten istället, Jag för att ta order och han för korv och kaffe=) Så stog vi där båda två och irriterade oss på idioten sen var det bara ner och vänta dom 15-20 min som var kvar. Sen kommer man ut till Ica blidö tillslut iaf och där är det tok mycket folk... Var lite trångt att plocka upp glassen men det gick. sen var det ner och leverera till En liten stund och sen vänta 15 min på Färjan igen. Sen Köpmanholmkiosken på Yxlan och där hade jag tur att när jag var klar så stog det en färja och väntade på bilar så det vara bara att åka på=) Sen lossade jag på furusundskiosken och käkade min vanliga Hamburgare som han tvingar mig att äta varje vecka för han tycker att jag håller på att försvinna.. Sen upp till bilisten igen och leverera dom kolli ja skrev i morse. plus att jag skulle ner till båthamnen och ta order med. Kommer ner och inser att man måste ut på bryggor för att leverera.. Usch vad jag hatar sånt.. Ser alltid framför mig hur ja ramlar i. Han som jobbade där var iaf trevlig och hjälpte mig få ner pirran och bära in kartonerna när vi inte kunde köra pirran längre. Sen skulle jag leverera till Furusunds Gästhamn och backar då halvt till mot deras bod där dom vill ha skopglassen. när vi har typ 5-10 kolli kvar kommer det en Volvo V70 men vi tänker att han kan ju vänta är ju så lite kvar. Ser att han försöker åka runt min lastbil och ta sig in på parkeringen som jag blockerar infarten till. Så kommer han och gapar om att så där får man ju för fan inte stanna mitt för en infart. Inte för att han inte kan vänta men nästa gång kanske det är någon som fått en hjärtinfarkt och ambulansen ska in el nått... Tänker för mitt inre att jag får minsan står vart jag vill i 5min utan att nån kan säga nått och jag menar kommer det en ambulans så är det klart man flyttar på sig. När han då går så bryter både jag och Hon som har caféet ihop och garvar och undrar vad det är för fel på folk egentligen. Sen flyter resten av dagen på och jag kommer till bergshamra och känner verkligen hur tiden rinner iväg och att jag måste lossa hur mycket som hellst igen men nej det har varit dåligt väder så dom har tillräckligt med glass i bakfrys så slapp lossa alls. Skit skönt. Så var det bara två stopp kvar. Sen när jag slutat var jag till coop och köpte en Kratta till min far och så ringer jag honom och säger det men nej då var det ju ingen sån dom skulle ha utan en räffsa. Skit samma tänkte jag då. Sen igår var jag in till stan och shoppade, var på Öb, biltema, rusta, och gränby och handlade. köpta massa fina kläder ska ladda upp bilder på dom sen. Sen var vi hem till Liza och satt där ett tag så skulle vi iväg på fest men den flyttade på sig och sen var Lizas mamma lite grinig för Liza skulle dricka och sen jobba idag. Så det vart ingenting av det hela. Vi drack cola och käkade chips istället sen var jag hem och sov.

Idag ska jag hjälpa till och måla Bromsok och putsa lite.


YOU KNOW YOU LOVE ME

XOXO


Kommentarer
Postat av: pillan

oj jag har ju glömmt att säga grattis! men bättre sent än aldrig så grattis. från hela familjen

2009-06-30 @ 09:36:32
URL: http://heartlessbitch1981.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0