Min dag idag

Hej, nu är jag här och skriver igen då.

Idag har varit en blandad dag.
Började med att jag vaknade i morse och va tok trött efter att ha sovit för lite.
Åkte till jobbet och kom 10min tidigt på nått underligt vis fråga mig inte hur.
Var ut och startade lastbilen och körde runt och backade till och kollade vad jag ville byta. Tittade in i alla fack och tyckte det här ser ju ganska bra ut vi byter bara daim/tip top buren och 0,5L buren. Sagt och gjort Tim och Tim fixade det och jag gick som vanligt upp och lade i ordning körordningen för dagen. Idag stog det Rimbo på turlistan, hade 13 stopp idag så räknade med att sluta vid 17 el nått. Han precis lägga ordersedlarna så ropade dom att min bil var klar. Gick ner och där kom Janne och tyckte ja skulle skynda mig lite =P. Körde bort lastbilen och stängde dörrarna och gick upp för att äta frukost. Satt där och konstaterade att klockan gick för jävla långsamt. I vanliga fall så brukar jag vara lastad och klar och ha ätit frukost så är kl 7 å jag åker men inte idag då va klockan bara 6.40 och jag kände att jag kan ju inte åka för tidigt för då hinner dom ju inte öppna. Så kl 7 rullade ja iväg i alla fall mot rimbo och sen flöt allt på för jävla bra hela dagen så trots att jag hade 3 stopp längs almunge vägen så var jag tillbaka på lagret strax före 14.30. Så då ville jag byta burar på en gång eftersom jag hade slut på massa sorter och om jag fixade det nu så kunde ja ta sovmorgon i morgon för vi har möte kl 7.30, vilket förstör typ hela min dag men ändå. Men nej Tim hade inte tid och tydligen var det nått fel på trucken. Så det var bara att parkera och koppla in sladden. Så var jag upp och fixade följesedlarna och allt det och sen ville ja se hur mycket jag hade att göra imorgon men lapparna va inte rivna och sorterade så då hjälpte jag kontoret med att sortera alla distrikts lappar och så kunde jag lägga mitt lass. Hade 9stopp men så hade jag 2 kvar från idag där jag inte fick tag på nån som kunde ta emot glassen. Så 11 stopp totalt imorgon och det är inte så farligt. Synd bara att jag inte hinner med 8.30 färjan ut till Yxland och Blidö bara. Men det borde inte bli allt för sent imorgon i alla fall. Sen får ja ju säkert lunch som vanlig på furusunds kiosken han tjatar ju alltid att jag ska äta något. Sen är det äntligen fredag och jag är ledig som vanligt=).

Sen när jag kom hem idag så var ja förbannat trött igen och la mig och sov några timmar. Det var riktigt skönt.
Sen släpte ja ut Asus och käkade lite middag. Rostbiff och potatissallad blev det. Sen nu sitter jag här och surfar runt lite och Asus går och gnäller och vill ut men nu är det typ mörkt så han får vara inne. Ska strax sova igen för ska ju upp 4.45 som vanligt.

Men ni får ha det så bra

You Know You Love Me

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0